22 Kasım 2010 Pazartesi

fırında çinekop


Bu tarif için de havalı restoran menüsü adı buldum: "Soğan Yatağında Limon Soslu Çinekop"

Evde balık yemek çok keyifli. En çok gözümün korktuğu yemekti ama yapmaya başlayınca en kolay pişen yemeklerden biri olduğunu gördüm. Sadece aldığınız balığı nasıl yapmak gerektiğini balıkçıya sormak yeterli. Çünkü onlar hangi balığın hangi ayda nasıl yenmesi gerektiğini gayet iyi biliyorlar.



Fırında çinekopu şimdiye kadar 3 kez pişirdim. Misafirlerimiz ve biz bayıla bayıla yedik. Balığı limonlu sevenlere şiddetle öneriyorum. Tarifi bana öğreten Behiye Abla'ya da teşekkürler bu arada :)

Balığın boyutuna göre değişiyor ama bir kişi 3-4 çinekopla çok rahat doyuyor. 1,5 kg çinekopla 3-4 kişi çok rahat doyabilirsiniz. 

FIRINDA ÇİNEKOP

- 12 adet çinekop
- 2 limonun suyu
- 4 orta boy soğan
- Zeytinyağı
- Tuz

Balıkçıdan ayıklanmış olarak aldığımız çinekopları bir süzgeçte iyice yıkıyoruz, ta ki akan su şeffaf olana kadar.

Limon sularını balıkların tamamını soslamaya yetecek kadar zeytinyağı ile geniş bir kapta karıştırıyoruz. Tuzunu da ekledikten sonra balıkları bu sosa yatırıyoruz. Sosta bekleme süresi en az yarım saat olsa iyi olur. Olamıyorsa 10 dakika da yeterli. Ne kadar çok kalırsa sosun lezzeti balığın içine o kadar işliyor.

Balıklar sosta beklerken soğanlarımızı halka halka doğruyoruz. 

Bir mini fırın tepsisi yaklaşık 12 çinekop alıyor. Zeminine pişirme kağıdı serdikten sonra halka soğanları tepsinin tabanı görünmeyecek şekilde diziyoruz.

Dört soğan yetmezse soğan eklemekten korkmayın limon sosuyla çok lezzetli oluyorlar, balık olmadan bile ekmekle rahat rahat yenebilirler.

Tepsideki soğanların üzerine balıkları diziyoruz. Tepsiye balığı sığdırabilmek de ayrı bir hüner. Yanyana dizerken birinin başı diğerinin kuyruğuna gelecek şekilde dizerseniz daha çok balık sığabiliyor.

Sos yaptığımız kapta kalan limonlu sosu da tepsinin üzerine gezdiriyoruz.

220 dereceye ısıttığımız fırında 20 dakikada çinekoplarımız pişiyor. Başında durmakta yarar var çünkü çok pişince balığın eti kuruyor ve lezzetsiz oluyor.

Soğanları da tabaklara bölüştürüp servis yapın, özellikle soğanlara bayılacaksınız.

2 yorum:

  1. Teşekkürler tarif için, az önce taptım, nefisti. Oğlum benden çok balık yedi mutluyum ��

    YanıtlaSil
  2. Ben limon zeytinyağı kekik soğan tuz ile sabah marine ettim buzdolabında bekliyor akşama pişireceğim

    YanıtlaSil

Paylaş

print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...