24 Kasım 2010 Çarşamba

tuzlu halkalar


Vakit darlığı nedeniyle bayatlamayan hamur işlerine çok ihtiyaç duyuyorum. Bu halkalar da hem kıtır kıtır oluyor, hem de ağzı sıkı kapalı bir kapta 10 gün çok rahat bayatlamadan duruyor.



Tuzlu halka hamurunun malzemelerini temel kabul ederek arzuya göre baharatlarla çeştlendirebiliriz. Ben ikinci denememde hamura biraz salça ve pul biber ekledim. Kırmızı ve hafif acı halkalar elde ettim. Bir sonrakinde de kekik ve sarımsak eklemeyi düşünüyorum.

TUZLU HALKALAR
(40-50 adet)
  • 2 yumurta
  • 4 su bardağı (500 gr.) un
  • 1 paket (250 gr) margarin (oda sıcaklığında yumuşamış)
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 yumurtanın sarısı
  • Çörekotu

Hamuru yoğuracağımız kaba unu, kabartma tozu ve tuzu eliyoruz. Ortasını havuz gibi açarak sirke, margarin ve yumurtaları ekliyoruz.

Yumuşak ve pürüzsüz bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.



Hamuru önce ceviz büyüklüğünde parçalara bölüyoruz. Sonra elimizle ince uzun çubuk şekline gelene kadar yuvarlıyoruz. Çubukları da iki ucundan dairesel bir şekilde birleştirerek halka elde ediyoruz.






Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine halkalarımızı diziyoruz. Üzerlerine yumurta sarısını sürüyoruz. Son olarak da çörekotunu serpiyoruz.





200 dereceye ısıttığımız fırında üstleri kızarana kadar pişiriyoruz. Parçalar çok küçük olduğu için yaklaşık 15 dakikada pişiyor. Gene de onuncu dakikadan sonra gözünüzü halkalardan ayırmayın. Pişer pişmez alın. Fırında kalış süresi uzayınca daha gevrek oluyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaş

print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...