22 Eylül 2012 Cumartesi

kedidili pasta




Çok şık, çok havalı ama yapması o kadar kolay ki! Bizim bey çikolatalı tatlara hasta olduğu için üstte krem şanti altında nutellalı krema var. Daha da basit yapmak isterseniz 2 paket krem şanti kullanıp dilediğiniz meyveleri araya ve üzerine dizebilirsiniz.


KEDİDİLİ PASTA

  • 36 adet kedidili bisküvi (Bim'lerde satılan Saviordi markalarda 1,5 paket gidiyor) 
  • 2 su bardağı soğuk süt
  • 1 yemek kaşığı nescafe
  • Damla çikolata (üzerini süslemek için)
  • 1 paket krem şanti
Krema için;
  • 2 adet yumurta sarısı
  • Yarım litre süt (2,5 su bardağı)
  • 3 yemek kaşığı un
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı Nutella (yerine 2 yemek kaşığı kakao da kullanılabilir)
  • 1 paket labne peyniri (200 gr)




Önce ocakta kremayı pişiriyoruz. Krema malzemelerini labne peyniri ve Nutella hariç bir tencereye koyuyoruz. Orta ateşte karıştırarak pişiriyoruz. Kıvamı muhallebiden oldukça koyu olacak çünkü içine girecek labne ve nutellayla biraz sulanacak sonra. Krema piştikten sonra ılımaya bırakıyoruz.

Bir başka kasede 1 su bardağı soğuk süt ile 1 paket krem şantiyi çırpıyoruz. Krem şantiyi biraz donması için buzdolabına kaldırıyoruz.

Pastayı servis edeceğimiz tabağın üzerine kelepçeli kalıbın kelepçeli halkasını yerleştiriyoruz. Benim ilk denemede yaptığım gibi pastayı komple kalıbın içinde yaparsanız sonra oradan nasıl servis edeceğim diye kara kara düşünürsünüz.

Bir kaseye 1 bardak sütü alıp içine 1 yemek kaşığı nescafeyi ekliyoruz. Bu karışımda kedidili bisküvileri ıslatacağız. DİKKAT: Kedidili bisküvi normalde sert ama biraz sıvıyla temas ettiğinde sünger gibi içine çeken bir malzeme. O nedenle çok çok kısa bir süre süte batırıp çıkarmak lazım. Aksi takdirde dik durmayıp eriyorlar.


Kalıbın kenarlarına dizeceğimiz kedidillerinin ucunu hafifçe kesiyoruz ki dik durabilsinler. Bu kestiğimiz parçaları daha sonra ara katlarda kullanacağız. 


Çok hafifçe kahveli süte batırıp çıkardığımız kedi dillerini diklemesine kelepçenin kenarına diziyoruz. Ortaya da parçalı bütünlü karışık olarak yine çok hızlıca süte batırdığımız kedidillerini diziyoruz. Arada boşluk kalmamasına özen gösteriyoruz çünkü bu kısım pastanın tabanı olacak.


Ilınmış olan kremamızın içine Nutella ya da kakaoyu ve labne peynirini ekleyip mikserle çırpıyoruz. Niye Nutella derseniz bizim bey pek sevdiği için denemek istedik kremayla nasıl olur diye. Gerçekten hoş bir tadı var. Kakao da olabilir pekala. Eğer kakao ile yapacaksanız 2 kaşık daha şeker ekleyin kremaya. Yok ben krema pişirmekle de uğraşamam diyorsanız iki paket krem şanti hazırlayıp onu da kullanabilirsiniz.


Kremayı kalıbın üzerine spatula ile yayıyoruz. 



Üzerine bir kat daha sütle ıslatılmış kedidili bisküvi diziyoruz.


Krem şantiyi dolaptan çıkarıp ikinci sıra kedidilinin üzerine yayıyoruz.


Krem şanti bittiğinde pastanın üstü hazır oluyor. Süsleme için damla çikolata kullandım. Spiral şklinde serpmek istedim. Bunun için önce bir kürdan yardımıyla serpeceğim halkaları krem şantinin üzerine çizdim. Mimarlığım bu noktada biraz işe yaradı :)


Merkezden dışarıya doğru deyim yerindeyse tek tek çikolataları dizdim. Düzgün olmaları için bna çok dikkat ettim. Elimin ısısıyla bazen eriyen çikolataları kenara aldım. Elimi 2-3 kez kurulayıp tekrar devam ettim. 


Ve en sonunda süsleme bitti. Bu pastayı 24 saat sonra tam donmuş olarak yiyebildik. İlk kestiğim dilimler tabağa yan yatınca erken kestiğimi anladım. Çok sabırsızsanız 12 saat de olur ama 24 saat bekleyince garanti oldu. 

Sürenin sonunda kelepçeyi çıkarıp eğer isterseniz bir kurdela ile pastanın etrafını bağlayabilirsiniz. Bağlanmasa da kedidilleri dik duruyor. Ancak benim ilk denememde kedidilleri sütle fazla temas etmişler sanırım, kalıptan çıkınca birkaç tanesi bağımsızlığını ilan etmek istedi. O nedenle kurdela kurtarıcım oldu.

Afiyet olsun!

4 yorum:

  1. çok şık bir pasta olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Nurturıa dan Zeynep ben , bugün davet gönderdim ve arkadaş olduk sizinle iyi ki kabul etmişsiniz sitenizi de böylece tanımış oldum tarifleri denemeye baslıcam en hızlısından :))) Memnun oldum çok :))
    Bana da beklerim .. :)))

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Eşim ve çocuklarım çok beğendi verdiğiniz tarifler işe yaradı

    YanıtlaSil

Paylaş

print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...