31 Aralık 2012 Pazartesi

USLA'daydık!




Yılın son sürprizi Bumerang ailesinden geldi. Hayatınızın tarifini yollayın, seçilirseniz USLA'da Şef Osman Bahadır'la yemek tüm gün yemek yapma şansını yakalayın dediler. Daha okur okumaz heyecanlandım ve yarışmaya ŞEKERSİZ TOPKEK'le katıldım. Sonuçlar açıklandı, kazanan 10 blogger'dan biri de bendim. 

American Hospitality Academy (AHA) ortaklığı ile açılan Uluslararası Servis ve Lezzet Akademisi (USLA) da dünyanın en başarılı 200 chefinden biri sayılan Osman Bahadır’ın rehberliğinde özel bir menü hazırlayacaktık. Hayatımın en heyecanlı ve keyifli deneyimlerinden biriydi. Belirlenen saatte diğer blogger arkadaşlarım ve Bumerang'ın tatlı ekibi ile USLA'da buluştuk.






Her çalışma istasyonunda yapacağımız yemeklerin tariflerinin yazılı olduğu kağıtlar ve aynı yemek programlarındaki gibi küçük kaplarda tüm malzemeler ölçülü olarak hazırdı. Keşke evin mutfağında da böyle hazır olsa malzemeler. 

Menümüz, balkabaklı ravyoli, renkli biberli levrek rulo ve çikolatalı volkan kekti. Her üçü için de ayrıca heyecanlandım. Tarçın Tadında olarak malum dolma saramam ve hamur açamam. Ama Osman Şef'in anlatımıyla ben bile ravyolinin hamurunu açtım, bir de güzel pişirdim. Her üç tarifi de evimin mutfağında tekrar pişirdikten sonra burada paylaşacağım, şefimizin izniyle tabi.



USLA dan içeri girer girmez sıcacık bir ortamla karşılaşıyorsunuz. Akademik lezzetlerin sunulduğu 8752 giriş katta. İçtiğimiz suyun servisinden bile etkilendim. Bembeyaz önlüklerle sürekli birşeylerle uğraşan öğrenciler var etrafta. O ortamı görünce orada öğrenci olmak istiyorsunuz zaten. Yalın ama zevkli bir mimari ile tasarlanmış binada işi gücü kariyeri bırakıp şef olma yolunda ilerleyesi geliyor insanın.




Yemeklerimizi başarıyla tamamladıktan sonra diğer blogger arkadaşlarımla 8752'de oturup afiyetle yedik. Osman Şef'e tüm baskılarımıza rağmen ünlü reçetelerini öğrenemedik. Ama yakında hem USLA'nın hem de 8752'nin Facebook sayfalarında orjinal tarifleri gerçek ölçüleriyle paylaşacaklarmış. Buna çok sevindik.

Şefimiz levrek filetosu çıkarırken ayaküstü nefis bir levrek tarifi verdi. En kısa zamanda deneyip paylaşacağım.



Bu nefis günün sonunda öğrendiklerim ravyoli hamuru yapmak, balık suyu hazırlamak, balık filetosu çıkarmak, basting tekniği, sarımsağı kolayca soymak ve üç muhteşem tarif. Bir dahaki workshopa topuklu ayakkabı ile gitmemem gerektiğini de günün sonunda öğrenmiş oldum :)

Emeği geçen herkese, Bumerang ve USLA ekibine, Şef Osman BAHADIR'a ve bu güzel günü paylaştığımız diğer blogger arkadaşlarıma teşekkürler.

11 yorum:

  1. İlk yorum benden olsun ozaman..
    Gerçekten benim için de çok güzel bir deneyim oldu..Tanıştığımıza çok memnun oldum..sıcacık bir ortamdı..böyle rahat bir ortamda lezzetli yemekler pişirmek oldukça eğlenceli ve keyifliydi..
    tekrar görüşmek dileği ile ;)

    YanıtlaSil
  2. Harika ya bayıldım Feyzacım ne mutlu sana

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir etkinlik olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. Harika bir etkinlikti, sizlerle de tanışmış olduk, umarım başka bir etkinlikte tekrar biraraya geliriz, sevgiler, mutlu yıllar...

    YanıtlaSil
  5. hoş görüntüler çıkmış ortaya:)

    YanıtlaSil
  6. fotolardan ne hoş bir gün olduğu belli hep böyle güzel günlerimizi paylaşmak dileklerimle...

    YanıtlaSil
  7. Feyzacım gerçekten çok güzel bir gündü. Bende orada sizlerle olup Osman Şef'in tarifleri ile menü hazırlamaktan dolayı çok kısmetli sayıyorum kendimi. Tekrar görüşmek umudu ile. Ayrıca beni facebooktan eklersen irtibatta olalım derim. Etkinlik vs olduğu zaman çağırmak isterim. Face'de ya da twitter'da eklersen sana yazacaklarım var. Sevgiler. :)

    https://www.facebook.com/yemeksohbetleriyagmuripar
    https://twitter.com/YagmurIpar

    YanıtlaSil
  8. Selam Feyza :) Tanıştığımıza çok memnun oldum! Muhteşem eğlenceli bir deneyim oldu hepimiz için. tekrar görüşmek üzere!
    Pinar

    Pinpines.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. ne kadar eğlendiğiniz karelerdende belli oluyor.Ben de ahçılık kursuna giden biri olarak osman hocanın methini duydum..çok şanslısınız umarım istifade etmişsinizdir..
    araba oyunları

    YanıtlaSil

Paylaş

print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...