18 Şubat 2013 Pazartesi

kırmızı mantı




Evlendikten sonra pişirdiğim ilk mantıya eşimin tepkisi "bu mantı beyaz, bizimkiler kırmızı yapıyor" olmuştu. Yeni gelin olarak pek anlam veremedim ne dediğine. Sonra bir akrabada "Bayburt usulü" mantıyı yiyince anladım ne dediğini. Format olarak evde mantı açıp dolma sarabilen biri değilim, mantıyı alttaki yufkacıdan hazır alıyoruz, sağolsun hanımı elcağızlarıyla yapıyor. Hazır mantıyı bir de böyle deneyin, çok lezzetli bir alternatif.




KIRMIZI MANTI
  • 500 gr hazır mantı
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 yemek kaşığı kuru tarhun (nane de olabilir)
  • Su
  • Tuz 
  • Sıvı yağ
Bir tencereye sıvı yağı koyup orta ateşte ısıtıyoruz. Yağ iyice ısınınca salçayı kavuruyoruz. Kavrulmuş salçanın üzerine kuru tarhunu ekleyip çok kısa kavuruyoruz. Bu mantıdaki bütün lezzet sırrı tarhunda. Kayınvalidem sayesinde tanıştım. Açma börekte ve bir çok yemekte kullanıyorlar. Ben aromasını çok sevdim. Eğer sevmezseniz ya da evde yoksa nane de kavurabilirsiniz.

Salça ve tarhunu kavurduktan sonra üzerine sıcak su ekleyerek kaynamaya bırakıyoruz. Suyun miktarı tencerenize göre değişir. Makarna haşlıyormuş gibi düşünün.

Salçalı su kaynayınca içine mantıları atıyoruz. Yaklaşık 20 dakikada mantılar pişiyor.

Kokusu ve tadı muazzam oluyor. Servis için üzerine sarımsaklı yoğurt öneriyorum. Buna alıştığımızdan beri "beyaz mantı" yemiyoruz evde.

Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. Kayseride yediğimiz mantılar da böyle kırmızı kirmiziydi ve çok güzel ...sonra ben de evde denedim aynindan , nefiss .ancak tarhun aromasi hakkında hiçbir fikrim yok meraklandim da. Bulabilirsem alıp denemek isterim.

    YanıtlaSil

Paylaş

print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...