1 Mart 2013 Cuma

adım adım şeker hamuru ile kek süsleme




Pasta ya da şeker hamuru ustasu değilim, iddialı da değilim. Pek çoğumuz gibi görüp görüp iç geçirenlerdendim. 3-4 renk şeker hamuru alıp evde denesem ne çıkar dedim. Ve iki deneme yaptım. Çok keyif aldım. Basitçe nasıl yaptığımı yazdım. Bu işin profesyonelleri ve ustalarının önünde saygıyla eğiliyorum.

Sevgililer Günü'ndeki denemem ve Facebook sayfamızın 999. takipçisi Yasemin'in isteği üzerine yaptığım deneme huzurlarınızda. 

İlk önce Sevgililer Günü'nde kalpli süslü kekler yapmak istedim. Acemi şansım yardım etti kekler çok havalı oldu. Şeker hamuru işinin çok zor olduğunu ve ustalara bırakılması gerektiğini düşünürken inanılmaz bir şey oldu. Sipariş aldım, yani daha doğrusu Yasemin o kadar tarif içinden bunu istedi :) Kıramadım ve yaptım.


Yasemin niye istedi onu da anlatayım. Facebook sayfamız baktım 970'li sayılarda takipçiye ulaşmış. İçimden bir dilek tuttum dedim ki 999. takipçiye bir ödül vereyim. Bu bir mutfak dileği olsun, yani benden bir şey dilesin ve yapayım. Mutfak tartısı da dileyebilir, sufle de dedim. Tabi müstakbel takipçilerin bundan haberi yok. Derken 999. takipçi Yasemin oldu. Kendisiyle hemen yazıştık. Ben dedim dile benden ne dilersen. O da annesinin doğumgünü için cupcake istedi. Ben kırılıp büküldüm tabi ama yani çok acemiyim, güzel olmayabilir vs. Yasemin o kadar kibar ve tatlı istedi ki hadi yapayım dedim. Kutuyu paketleyene kadar ben de kendime güvenmiyordum. Ama sağolsunlar çok beğenildi.

ŞEKER HAMURU İLE SÜSLÜ KEK (CUPCAKE)
  • 12 adet kakaolu topkek (beyaz kremalı topkek tarifine göre hazırlanmış)
  • Kırmızı, Pembe, Beyaz, Mavi, Turuncu şeker hamuru
  • Renkli tüp glazür (Dr Oetker süsleme glazürü)
  • Çeşitli kurabiye kalıpları
  • Şeker hamuru merdanesi
  • Silikon hamur açma altlığı
İşe başlamadan önce bu şeker hamuru ile çalışma işi tamamen alet işler el öğünür mantığında onu belirteyim. Yani evet el becerisi de biraz gerekli ama. Güzel kalıplar, merdane ve altlık olmadan şeker hamuru ile işlem yapmak imkansız.Önce gerekli malzemeleri tanıtayım.



Soldaki minik silindir "merdane" şeker hamuru açmaya yarıyor, normal merdaneye hamur yapışıp bozuluyor. Pasta malzemecilerinde ve internette kolaylıkla bulabilirsiniz. (buraya bakabilirsiniz.)








Bu solda gördüğümüz kırmızı altlık da yine bir pasta malzemecisinden aldığım silikon altlık. Her tür hamuru açmada çok pratik, asla yapışmıyor. Ben bunu Tchibo'dan almıştım, İkea dan aldığım bir tane daha var. Farklı markalarda da var. Hangisi bütçenize zevkinize uyarsa. (buraya bakabilirsiniz.)

Gördüğünüz mavi kurabiye kalıpları da İKEA'dan Boy boy ve çok sevimliler, çok işime yarıyorlar. Linki burada.





Şeker hamuru ile çalışmanın pek zorluğu yok aslında. Sadece hamuru fazla mıncıklamamak gerekiyor. Elin ısısından çok etkileniyor. Ve ısınınca da yumuşayıp şekil alması zorlaşıyor. Fazla sıcak olmayan ortamda hamur çok yumuşadıysa elleri çekip azıcık soğumasını beklemek gerek.

Bir de çalışma bittikten sonra şeker hamurunun buzdolabında saklanmaması gerek. Her zaman oda sıcaklığında ve üstü açık olmalı. İlk keklerim fanusun içinde kaldıktan 3 gün sonra şeker hamurları erir gibi olup renkleri birbirine karıştı.

Şeker hamuru bana çok bereketli geldi. Burada tüm renkleri ve çeşitleri görebilirsiniz. Beyaz olandan 1 kg, diğer renklerden 250 gr lık paketler almıştım. Şimdiye kadar 24 kek süsledim 250 gr lık paketin üçte biri bile bitmedi. Aklınızda olsun küçük paketler de epey bereketli oluyor.



İlk olarak "beyaz kremalı topkek" tarifimizdeki kakaolu topkek tarifi ile keklerimizi hazırlıyoruz. Kekler bir kenarda soğurken biz şeker hamuru hazırlığımızı yapacağız.

Cupcake tariflerindeki karıştırma tekniği sayesinde patlak muffinler yerine üstü hafif bombeli keklerimiz oluyor. Bu da üzerinde çalışmayı kolaylaştırıyor. Ayrıca bu kek bugüne kadar yediğim en mükemmel kakaolu topkek, hafif nemli ve günlerce bayatlamıyor.




Ben plansız çalışamayanlardanım. Yani keklere başlamadan önce mimari proje yapacakmış gibi eskizlerimi hazırladım. ) topkek kutuda şık duruyor, figür konusunda sıfır olduğum için basit ama şık neler yapabilirim diye düşündüm.

İnternet elimizin altındayken insanın birşey öğrenmemesi imkansız. Google'da pek çok arama yaptım. Şeker hamuru ile basit süsleme hakkında. Çok güzel fikirler aldım. Birkaç kurabiye kalıbı ile bu iş çok kolaydı.

Özellikle gül yapmak ile ilgili bulduğum sayfa enfesti. Bu kadar kolay mıymış dedim.





İşe keklerin üzerini şeker hamurunu kaplamakla başladım. Evde elime geçirdiğim tüm bardakların ağzını keklerin üzerinde ölçtüm. Bu bardak tam olarak keklerin çapındaydı. O kadar kalıbın içinde bir halka kalıp yokmuş ama mutfakta çareler tükenmez tabi.

Şeker hamurundan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp merdane ile açıyoruz. Açılan hamurun kalınlığı 1-2 mm olmalı. Daha incesi kopuyor, daha kalını da kaba duruyor.





Uygun bardakla hamurun üzerinden daireleri kesiyoruz. Bir silikon spatula yardımı ile daireyi alıp kekin üzerine yerleştiriyoruz.

Ben şeker hamurunun yenmesi taraftarı değilim. Aşırı tatlı ve glikoz içerikli bir ürün. Tamamen görsel amaçlarla kullanılmasını istiyorum. O nedenle ben hamurları kekin üzerine krema ile yapıştırmadım. Kolayca üstlerinden ayrılmasını ve sadece kekin yenmesini sağlamak için.



Sıra geldi süsleri yapmaya. Bir anne doğumgünü olduğu için ben çiçek ve kalp tercih ettim. Tabi çok çok basit olanlarını. Mesela çiçek şeklindeki kurabiye kalıbı ile bir parça kesip üzerine tam ortasına farklı renkte mercimek kadar bir başka hamuru oturtunca epey şık birşey çıkıyor.

Yanda gördükleriniz İKEA kalıbındaki iki ayrı boy kalpli kurabiye kalıbı ile yapıldı. Etraflarına da mercimek büyüklüğündeki şeker hamurlarını yuvarlayarak yaptığım topları yerleştirdim.












Bunlar da çiçek çalışmalarım. Arkadaki pembe çiçek en basit kurabiye kalıplarındaki çiçek kalıpla kesildi, ortasına mercimek büyüklüğünde beyaz şeker hamuru top kondu.

Gül yapımı çok kolay. Onunla ilgili fotoyu ekleyemiyorum. Başka farklı figür yapımları da (kolay olanlar tabi) çok güzel anlatılmış.

Burada yelkenli cupcakeler var.
Burada çiçek yapımı var.
Burada gül yapımı var.





İpucu olarak gül yapraklarını oluşturacak daireleri çok ince açın. İç içe sardıktan sonra da biraz bekleyip dışa doğru bükün. Böylece açılmış gül görünümü olacak. Ben sabredemedim güllerim küçük oldu.




Kalpli topkeklerimiz de böyle görünüyor. Sağdakileri Sevgililer Günü için yapmıştım. Kekin üzerini komple hamurla kaplamadan sadece renkli motifler de koyabilirsiniz.

Bir de tüp glazürle süslediklerim var. Renkli şekilli kurabiye tarifimden hatırlayacaksınız bu becerikli tüpleri.
Hiç kalıpla uğraşamam derseniz üstü hamurla kaplı keklerin üzerine bu tüplerle istediğiniz şekli çizebilirsiniz.




Hepsi bitti güzelce bir kutuya kondu. Yasemin'e teslim edilmek üzere yola çıktı. Annesinin doğumgünü sofrasının fotosu da aşağıda. Annesinin ellerinden öpüyorum ve nice mutlu yaşlar diliyorum.


4 yorum:

  1. Feyzacım, tekrar söylüyorum, ömrüm boyunca yediğim en lezzetli, en baştan çıkarıcı cupcake idi bu..ellerine yüreğine sağlık :) sevgilerimle, Yasemin

    YanıtlaSil
  2. merabaa BN marketten hazir top kek alip yapsam ne kadar dayanir sizce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bnde oyle dusundum smdi cevabi merak ediyirum :)

      Sil
  3. VERMİŞ OLDUĞUNUZ TARİFİ BİREBİR YAPTIM AMA SONUÇ BUYUK BİR HUSRAN OLDU KEKLER KABARDI İÇİ FOS OLDU İKİNCİ PARTİ İSE KABARDI SONRA KEKLER ÇÖKTÜ İÇİNE


    YanıtlaSil

Paylaş

print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...