1 Nisan 2013 Pazartesi

havuçlu lolipop kek




Yeni modamız bu mini kekler. Orjinal adı "cakepops", lolipoptan geliyor. Hani sopanın üzerindeki minik şekerler. İşte o sopaların üzerine şimdi çikolata kaplı minik kekler konduruyoruz ve oluyor "lolipop kek".



HAVUÇLU LOLİPOP KEK
24 adet
  • 2 yumurta
  • 3/4 su bardağı toz şeker (10 yemek kaşığı)
  • 1 su bardağı un (9 yemek kaşığı)
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı ince rendelenmiş havuç
  • 1 çay bardağı ince çekilmiş ceviz
  • Çöp şiş çubukları ya da plastik pop kek çubukları
  • Kalıbı yağlamak için margarin ya da tereyağ
Üzeri için;
  • 1 pkt kare bitter çikolata
  • Yarım çay bardağı süt
  • Renkli pasta süsü
  • Hindistan cevizi 



Bu kek için en gerekli malzeme popkek kalıbı. İki parçadan oluşan kalıbın içine hamuru koyduktan sonra üst kapağı kapatıyorsunuz ve hamurlar o kalıbın içinde bir topa, çiçeğe ya da kalbe dönüşüyor.

Ben kalıbımı geçtiğimiz haftalardaki temadan yakayarak Tchibo'dan aldım. İçinden bir tarif ve çubuklar çıkıyor. Tarifi denedim ama çok memnun kalmadım, bu daha iyi oldu. Çubuklar da plastik, bence yıkanarak tekrar kullanılabilirler ama çöpşiş çubukları da aynı işi görür. Çubuksuz olarak minik tart kağıtlarına koyunca da çok şık duruyorlar. Böyle de yapabilirsiniz.






Tabi ki her zaman olduğu gibi işe başlamadan önce fırını 175 dereceye getirip ısıtmaya başlıyoruz.

Yumurta ve şekeri 2 dakika çırpıyoruz. Havuç ve cevizi ekleyerek bir miktar çırpıyoruz. Kabartma tozu ile elediğimiz unu ekleyerek son kez çırpıyoruz ve hamurumuz hazır.




Kalıbın yağlanması çok önemli bu kekte. Ben ilk denemeyi sıvı yağla yaptım siz sakın yapmayın. İkinci denemeyi margarinle yaptım, çok başarılı oldu. Çok minik oldukları için kalıbın çok iyi yağlanması gerekiyor. Sıvı yağ homojen olarak yağlayamıyor, katı yağ çok daha iyi.

Hem alt kalıbı hem üst kalıbı güzelce yağlıyoruz.







Kalıbımın üst parçasında fazla hamurun taşabilmesi için minik delikler var, bunların etrafını da kalıbın dışından hafifçe yağlıyoruz, çünkü bazı yaramaz kekler çok kabarıp buradan taşıyorlar, bu bölgeyi yağlayınca temizlemesi çok kolay oluyor.










Yağladığımız kalıba küçük bir kaşıkla hamuru koymaya başlıyoruz. Ben dondurma kaşığını tercih ettim. Tatlı kaşığı da olabilir. Alt tepsideki kek yerlerini ağzına kadar hamurla doldurabiliriz. İlk 12 kekimiz hazır. Bu tarifi iki seferde pişiriyoruz. Tam o ölçüde hamur çıkıyor.




 Üst tepsiyi kapatıp fırına veriyoruz. 20 dakika pişiriyoruz. Zaten hamurların azıcık taştığını göreceksiniz. Yine de kontrol etmek isterseniz o küçük hamur taşma deliğine kürdan batırabilirsiniz. Hamur olup olmadığını anlamak için. Kalıbı fırından çıkarıp 5 dakika soğutuyoruz. Aslında ben o kadar bekleyemiyorum sabırsızlıktan ama siz bekleyin :)

Üst tepsiyi nazikçe açıyorum, margarinle yağlanırsa hiç sorun olmuyor zaten. Sonra bir ince spatula ile kibarca alt kalıptan kekleri çıkartıp tabağa alıyoruz.


İkinci turu pişirmek için kalıbı yıkamak gerekiyor, çünkü ne kadar yağlasak da minik hamur parçacıkları kalıyor. Kalıbı yıkayıp kurulayıp tekrar margarinle yağladıktan sonra hamuru bölüştürüp yine 20 dakika pişiriyoruz fırında.

Her tarifi yaparken heyecanla beklediğim zevkli anlar oluyor. Bu tarifinki de geldi işte, bu minik kekleri çikolata ile kaplayıp süslemek. Bu iş için en pratik çözüm Dr Oetker'in "cake icing" adlı ürünü. Bir paketin içinde donmuş kaplama var, sıcak suya oturtuyorsunuz kullanıyorsunuz, sonra artanı kaldırıyorsunuz, tekrar tekrar eriterek kullanabiliyorsunuz. Bu ürün tabi çok çabuk donuyor, kekler piştikten 10 dakika sonra yenebilir kıvamda oluyorlar.


Ev ortamında hazırlanan versiyon ise çikolata ve sütle yapılıyor. Ocaktaki bir tencereye su koyup kaynatıyoruz. Bu tencerenin içine ısıya dayanıklı bir kase oturtuyoruz. İçine küçük parçalara ayırdığımız çikolatayı ekliyoruz. Çikolata bu şekilde eridiğinde çok koyu kıvamlı oluyor. Sütü onu inceltmek için kullanıyoruz. Eriyen çikolata ocakta benmarideyken üzerine azar azar süt ilave edip kıvamı kontrol ediyoruz. Kıvam çok koyu değil, çok akışkan de değil, orta karar olacak. Sütün net miktarını gözle ayarlıyoruz.




Minik topları çikolataya batırıp çıkarıyoruz. Üstteki fotodaki gibi. Saplı olanların işlemi biraz farklı. Öncelikle sapları, çöp şiş çubuğu ya da plastik farketmez, çikolataya biraz batırıp kekin içine öyle saplıyoruz. böylece çikolata donduğunda çubuk sabitlenmiş oluyor.

Bir diğer püf noktası çubuğu kekin sonuna kadar itmek. Böylece çok sağlam oluyorlar.




Çikolatayı rahat kaplayabilmek için kekin sığacağı genişlikte bir kaseyi mümkünse fazla fazla çikolata ile doldurun, keki batırıp çıkarın, fazlalığını süzün. Çikolata hala yumuşakken de pasta süsü ya da hindistan cevizine batırın, sonra da donmaya bırakın.
 
Benim aldığım kalıbın içinden çubukları üzerine saplayarak kurumaya bırakabileceğim tepsiler çıkmıştı. Bir seferde 12 tane kurutabiliyoruz. Eğer bundan daha fazla kek yapacaksanız bir parça stroforun üzerine çubukları saplayabilirsiniz.

Evdeki kolilerin içine iyi bakın, çıkan stroforları atmayın :) Çubuksuz olanların altlarına da İKEA dan aldığım tart kağıtlarını kullandım. Kağıtsız da olur, çok şık lokmalık kekler oldular.

Lezzet olarak keklerim çok hafifti, havuçlu kek tadı güzel, pasta süsü çok şekerli birşey, hindistan cevizli olanları daha çok sevdim. Toz yeşil fıstık, ceviz, fındık da kullanılabilir.








2 yorum:

  1. Keke yağ koymuyor muyuz? Tarifinizi yapmaya başladım, yağ olmadığını sonradan farkedince kendim yağ ekledim. Sonuç güzeldi ama acaba yağ konmayacakmıydı diye düşünmeden edemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır yağ koymuyoruz. Cevizdeki yağ o işi görüyor. Böylece daha hafif bir kek oluyor.

      Sil

Paylaş

print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...