16 Nisan 2013 Salı

meyveli yulaflı bar II (şekersiz)


Bu iki de ne ola ki demeyin, çok sevdim diye yulaflı barı farklı versiyonları deneyip duruyorum. Oğlumun ve benim favori ara öğünümüz. Bu seferkinin ilk yulaflı bardan farklı MUZSUZ olması ve daha farklı kuru meyveler içermesi. İlk tarifi okuyan ve muz sevmeyen arkadaşlarıma teşekkürler. Talep geldi ve denedim. Bunu daha da çok sevdim. Özellikler kuru eriğin mayhoşluğu çok yakışmış. Haydi bakalım tarife devam


MEYVELİ YULAFLI BAR II

  • 2 su bardağı yulaf ezmesi
  • 1 yumurta
  • 10 adet kuru erik
  • 1,5 çay bardağı kuru üzüm
  • 5 adet hurma
  • 10 adet badem (ceviz veya fındık ya da hepsi birden de olabilir)
İlk meyveli yulaflı bar tarifine burdan ulaşabilirsiniz.

İşe başlamadan önce yine her zamanki gibi fırını 175 dereceye getiriyoruz.




İlk iş olarak yulaf ezmelerini rondodan geçirelim. Bu işlemi biraz uzun yapmakta yarar var, çünkü büyük kalan yulaf ezmesi parçaları sonra insanın ağzına yapışıyor. Ne kadar küçük o kadar iyi.






Hurmaların çekirdeklerini çıkarıp bıçakla minik minik doğruyoruz. Erikleri de kuru üzümlerin büyüklüğünde doğruyoruz. İlk tarifte rendeden geçirmiştim kuru meyveleri, ama böyle iri tanelerin ağıza gelmesi fikri daha hoş. Çok küçük bebeğiniz yoksa böyle bıçakla doğrayın meyveleri.

En soldakiler hurma, ortadakiler erik, diğerleri de kuru üzüm.








Bir kaseye yumurtayı kırıyoruz. Üzerine yulaf ezmesini ekliyoruz. Doğranmış kuru meyveleri de ekliyoruz. Şimdi ister kaşıkla ister elinizle bu karışımı karıştırın. Ben elimin lezzeti geçsin diye elle yoğurdum.




Bundan sonraki kısım şekillendirme. Fırın tepsisine yağlı kağıt seriyoruz. Tüm karışımı tepsiye alalım. Önce kaşığın tersi ile yarım parmak kalınlığında yayalım hamuru. Tam bir dikdörtgen elde etmek için bıçakla düzeltelim kenarları.

Piştikten sonra kesmesi zor olacağı için pişmeden daha küçük dikdörtgen parçalara ayıralım.


175 dereceye ısıttığımız fırında 18 dakika pişirelim. Pişme süresi fırından fırına değişeceği için 15. dakikada kapağı açıp kontrol etmenizi öneririm. Kızarmış görünüyorsa tamamdır. Yumuşak olabilir ama fırından çıktıktan sonra soğurken sertleşiyor.

Afiyet olsun.


2 yorum:

  1. Merhaba yulaf ezmesiyle yumurtasız olarak denemiştim.Sizinki daha güzel görünüyor,yulaf çok sağlıklı.

    YanıtlaSil
  2. Yulafı sabah kahvaltısında ve ara ögünlerde yiyiyorum.. Bu tarif atıştırmalık olarak hem sağllıklı,hem lezzetli.Paylaşımınız için teşekkürler.Sevgiler. Aida

    YanıtlaSil

Paylaş

print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...