18 Mayıs 2013 Cumartesi

uğur böcekli pasta


Bu şeker hamuruna merak sardığımdan beri habire pasta yapmak için bahaneler arıyorum. Oğlum da baktım 18 aylık oluyor, hemen bir pasta yapmalıyım dedim. Tabi 6. ay ve 12. ayda pastanemizden aldığımız nefis uğur böceği şeklinde pastaların serisini sürdüreyim diye yine uğur böcekli pasta yapmak istedim.

Üzerindeki süslemesi ve figürleri çok kolay yapılan bir pasta, ilk denemeniz olsa bile sonuç mükemmel olur eminim.

Uğur böcekli pastanın pandispanya ve kremasını PASTA YAPMAK adlı yazı dizimde anlattığımı gibi yaptım.

PASTA YAPMAK: Pandispanya

PASTA YAPMAK: Pasta kreması

Yuvarlak kalıpta tek bir pandispanya pişirdim. Arasına kakaolu krema hazırladım. Meyve kullanmadım, damla çikolata serptim.


Pandispanyanın üzerini ilk pastadaki krem şanti faciasından sonra (krem şanti ile pastayı kaplayınca krem şanti üstteki şeker hamurunu eritmişti ve süslemelerim aşağı doğru akmaya başlamıştı.) mutlaka ganajla kaplamalıyım  dedim. Ancak çalışan ve çocuklu ve vakti son derece kıt bir insan olduğumdan tüm pastayı aynı gecede bitirmek zorundaydım.



O nedenle bazı malzemeleri hazır kullandım. Bunlardan biri pasta üzerini kaplamak için kullandığım Dr Oetker'in Cake Icing Glazürü. Bu ürün poşetin içinde katı bir şekilde duruyor, bir kaseye kaynar su ekleyip içinde birkaç dakika bekliyorsunuz. Ürün sıvı hale geçiyor. Poşetin kenarını makasla minik olarak kesiyoruz. Pastanın üzerine tam merkezine poşeti dökmeye başlıyoruz, biz döktükçe glazür kenarlara yayılıyor. Poşetin tamamı böyle bir pastanın üstüne yetiyor. Hemen bir silikon spatula ile glazürü iyiye yayıyoruz, korkmayın hiç iz kalmıyor, donduğunda bile dümdüz oluyor üstü pastanın, spatuladan çekinmeyin.

Bu şekilde kaplanmış pasta yaklaşık 10 dakikada tamamen donmuş oluyor. Ben kremalı kısmın da donması için pastayı dolaba atıp yaklaşık 2 saat bekledim, tabi bu süre de az aslında. Doğrusu bu tip şeker hamurlu pastayı süslemeden bir gece önce yapıp iyice dondurmak, ertesi gece sadece süslemeleri yapmak. Ama vakitsizlikte her yol mübah oluyor tabi :)



Pastanın üzerini beyaz şeker hamuru ile kaplayıp 3 tane uğur böceği kondurmayı planladım. Uğur böceklerinin altına da yeşil yapraklar döşemek istedim. Uğur böceğini yapmak çok kolay. Bir büyük kırmızı top yapıyoruz şeker hamuru ile. Sonra bu topu yatay olarak ikiye bölerek iki yarımküre elde ediyoruz. Bu kürelerin üzerinde kahve çekirdeğinin çizgisi gibi hafif bir çizgi çekiyoruz. Bundan sonrası üstteki fotoda gördüğünüz parçaları eklemek sadece.



Kafa için bir minik siyah hamur parçası, iki yuvarlak göz parçası ve üstlerinde iki minik siyah nokta. Ve yine daha önceki ŞEKER HAMURLU PASTA tarifinde uzunca anlattığım halkalar. Hem uğur böceğinin benekleri için hem de pastanın üzerine koymak için bol bol halka kesiyoruz.


Yaprakları yapmak da çok kolay. Ben su damlası formunda bir kurabiye kalıbı buldum evde. Marketlerdeki en ucuz kalıplardan. Onunla yapraklar kesip sonra üstlerine bıçakla damarlar çizdim.  tüm figürleri kurumaya bırakıp pastanın üzerini kaplamaya geçtim.


Pastayı üstte görüldüğü gibi beyaz şeker hamuru ile kaplıyoruz. Üzerine ilk olarak yaprakları ve uğur böceklerini yerleştirdim. Pastanın taban çevresine yeşil şeritten bir kordon yaptım.


Uğur böceklerinden sonra ismi yazıp kalan boşluklara da renkli yuvarlakları yerleştirdim. İsmi yazmak için de Dr. Oetker'in harika bir ürünü var; "Çikolata Harfler & Rakamlar" Hemen hemen her markette gördüm. Bu iş için biçilmiş kaftan. Biraz sempatik dursun diye harfleri dağınık yerleştirdim.


Ve pastayı gecenin bir yarısı tamamlayarak buzdolabına kaldırdım. Aslında şeker hamuru buzdolabına girip çıkmaya pek müsait bir pasta değil. Ertesi gün çıkarıp hemen yiyeceğimiz için koydum. Alttaki gibi fanusun etrafını bir parça alüminyum folyo ile yükseltip içeriye hava girmesini sağladım.


Ve en son üstten baktığımda pastam böyle görünüyordu. Ertesi akşam anneanne, dede ve babaanneyle bir arada pastayı kestik. Oğlum uğur böceklerini anında aldı pastanın üstünden. Kendisi tabi ki yemedi bu pastadan, şekerli ürünlerden gücüm yettiğince koruyacağım onu. Bizler gayet güzel yedik tabi :)


3 yorum:

  1. Bir hafta kalmadı oglumun d.gunu icin denemeyi cok istiyorum okudukca heveslendim :) cikolata harfleri harika bir fikir malzemeleri temin edip deneyeceğim durumu iletirim :)

    YanıtlaSil
  2. Bana nasıl yardımcı oldunuz anlatamam. Öyle güzel anlatmışsınız ki, bu hafta sonu minik kızım 1 yaşını dolduracak, konsept olarak uğur böceğini belirledim, evde yapabileceğim şeker hamurlu pasta ararken sizi buldum. Paylaşımınız için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum işe yarayacağına, fotoğraflarda bir talihsizlik yaşadım uğur böceğini keşke daha detaylı anlatabilseydim ama anlaşılıyordur umarım. Anneliğinizin ilk yılını tebrik ederim.

      Sil

Paylaş

print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...