6 Aralık 2013 Cuma

fırında mantarlı köfte





Fırında mantarlı köfteyi yapmak çok kolay, köfteleri yumuşak ve lezzetli. Mantar zaten her yemeği güzelleştiriyor. Önceden yoğurup buzluğa attığınız köfteleri kulanırsanız hazırlaması 5 dakika. Haydi yapalım hemen.


FIRINDA MANTARLI KÖFTE
(20 adet)
 
Köfte için;
  • 500 gr dana kıyma
  • 1 orta boy rendelenmiş soğan
  • 2 büyük dilim ekmek içi ya da 1 çay brd galeta unu
  • 1 tatlı kaşığı kimyon
  • Karabiber
  • Tuz 
Diğer malzemeler;
  • 10-15 adet mantar
  • 3 dilim kaşar peyniri
  • 5 adet yeşil biber
  • 2 yemek kaşığı salça
  • 2 su bardağı su
  • Tuz
Bir kaseye kıyma, soğan, ekmek içi, kimyon, tuz ve karabiberi ekliyoruz. Köfteyi yoğurmaya başlıyoruz. Yoğurdukça kendini toparlıyor.  Elimizle bir parça koparıp yuvarlayabiliyorsak ve elimize yapışmıyorsa köftemiz hazırdır. Ben köftelere sivri şekil verdim, yuvarlak da yapabilirsiniz tercih size kalmış. Köfte ile ilgili daha detaylı tarif ve püf noktalarına buradan ulaşabilirsiniz: Hasanpaşa Köfte

Ben genelde 1 kilo kıymayı önden yoğurup şekillendiriyorum, bir tepsiye tek sıra halinde dizerek donduruyorum. Donduktan sonra köfteleri buzdolabı poşetine alıyorum, her biri tek tek donmuş olduğu için istediğim kadarını çıkarıp kullanıyorum.

Mantarları yıkayıp dörde bölüyoruz. Yeşil biberleri de ayıklıyoruz ve dikdörtgenlere bölüyoruz.

Köftelerin ön pişirmesini tavada yapıyoruz. Ama tam olarak pişirmiyoruz. Sadece alt ve üstünün pembeliği gidene kadar birer dakika pişiriyoruz. Pişen köfteleri fırın kabına diziyoruz.

Her bir köftenin üzerine bir parça kaşar koyuyoruz. Onun üzerine de yeşil biber koyuyoruz. Mantarları kalan boşluklara serpiyoruz.

İki su bardağı suda salçamızı eziyoruz, tuzunu ekliyoruz. Bu sosu köfte va mantarların üzerine ekliyoruz. Tepsimiz fırına girmeye hazır.



200 dereceye ısıttığımız fırında biberlerin üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Yaklaşık 20 dakikada kaşarlar eriyor ve biberler kızarıyor. Yanına patates püresini şiddetle tavsiye ederim.

Afiyet olsun!
 


1 yorum:

  1. ben bu kadar harika bir köfte görmedim :) köftesi muhteşem oluyor üzerindeki kaşarlarda çok güzel gözüküyor. eğer vaktim olsa ( öğrenciyim) her gün yapmak ve yemek isteyeceğim bir yemek. elinize sağlık. devamlı takip ediyorum sitenizi çok güzel tarifleriniz var. ayrıca burda belirteyim kek tariflerinizi ne zaman yaparsam yapayım birbirinden güzel oluyor :)

    YanıtlaSil

Paylaş

print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...