1 Eylül 2010 Çarşamba

çikolatalı ıslak kek





Islak kek tarifleri genelde çiğ yumurta içerdiğinden yıllarca uzak durdum. Bir gün teyzemde bu ıslak keki yiyene kadar. Üstelik içine gerçek eritilmiş çikolata konması lezzetini ikiye katlıyor. Normal keklere göre çok daha kısa sürede hazırlandığı için pratik bir tarif.



ÇİKOLATALI ISLAK KEK

Kek için;
4 yumurta
1 çay bard. sıvı yağ
1 su bard. toz şeker
1 su bard. süt
2 çorba kaşığı kakao
1 pkt vanilya
1 pkt kabartma tozu
8 yemek kaşığı un (tepeleme olarak)

Sos için;
1,5 su bardağı süt
1 su bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı kakao
80 gr. bitter çikolata (bir kare paket)

Yumurta ve şekeri mikserle 3 dakika kadar çırpalım. Sıvı yağı, sütü, kakao, vanilya ve kabartma tozunu ekleyelim. Hafifçe mikserle çırpalım.

Bu arada fırınımızı 170 dereceye getirip ısıtalım.

Unu eleyerek kek hamuruna ekleyelim. Normal kek hamurundan daha sulu bir karışım olacak. Endişelenmeyin bu çok normal.

Yağlanmış yuvarlak ya da kare ısıya dayanıklı cam kaba kek hamurunu boşaltalım.

170 derecede ısınmış fırında 20-25 dakika pişirelim.

Kek hamuru fırındayken ocakta sosu hazırlamaya başlıyoruz. Bütün sos malzemelerini bir tencereye koyun, orta ateşte karıştırarak pişirin. Sos biraz ısındığında küçük parçalara böldüğünüz çikolataları ekleyin. Sosun sıcaklığıyla tamamen eriyecekler.

Keki fırından çıkarınca bıçakla porsiyonluk dilimlere kesin.

Kaşıkla tüm sosu kekin üzerine azar azar gezdirin. Özellikle bıçak izlerini iyi ıslatmaya dikkat edin.

Yarım saat kadar dinlendirirseniz ılık ve güzel bir kek yersiniz. Eğer bir gece bekletirseniz her yerine sosu sindirmiş gerçekten ıslak bir kek yersiniz. Dondurmayla servis edilmesini şiddetle öneriyorum.

8 yorum:

  1. merhaba,

    sıcak keke sos ılık olarak mı dökülüyor acaba ?

    YanıtlaSil
  2. Suanda kek firinda tencerede sos deniyorum.. tarifin için teşekkürler.. acemi aşçı olarak sonuç ne olacak..:)

    YanıtlaSil
  3. ben bile becerdiysem herkes hariklar yaratabilir.sağol Feyza :)

    YanıtlaSil
  4. Fırından çıktı, biraz bekledi ve şimdi öyle ılık haliyle yiyorum. Mmmm :) denediğim her tarif tutuyor burada :) bu da onlardan biri! Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. yaptım yedim çoook güzel oldu,tarif tamı tamına

    YanıtlaSil
  6. Harika gorunen denemelik bir tarif daha. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Sosu için bir bardak şeker mi koyuluyor? Çok değil mi? Kek içinde bir bardak koymuştuk zaten. Anlamadım..

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Paylaş

print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...