6 Eylül 2010 Pazartesi

beğendili tavuk

Fotoğraf: Lütfü ÇOLAK


Közlenmiş patlıcanla yapılan beğendi gözümü en çok korkutan yemeklerdendi. Aslında korkacak birşey yokmuş. Lezzetli ve göz dolduran bir yemek oldu. Klasik hünkar beğendi kırmızı etle yapılıyor. Daha hafif olması için tavuklu bir üst hazırladım.



BEĞENDİLİ TAVUK

Beğendi için
  • 4 orta boy patlıcan
  • 3 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı tereyağ ya da margarin
  • 2 su bardağı süt
  • Tuz
Tavuklu üst için
  • 250 gram tavuk eti (but olursa daha iyi olur, göğüs eti yavan oluyor)
  • 1 domates
  • 1 biber
  • 1 kırmızı biber
Patlıcanları közlüyoruz. Közleme teknikleri için buraya bakabilirsiniz. Közlenmiş patlıcanların kabuklarını soyuyoruz.


 Patlıcanları kararmamaları için yarım limon suyu sıktığımız bir kase suya batırıp çıkarıyoruz. Patlıcanları çatalla iyice eziyoruz.

(Ben burada rondodan yardım aldım. Ama çok düşük ayarda ve kesik kesik çalıştırdım. Çok hızlı çalıştırırsanız patlıcanlar çok sulanıyor)



Tencerede yağımızı eritiyoruz. Teflon tencere kullanırsanız yapması daha kolay olur, dibini tutmaz. 3 yemek kaşığı unu bir kaseden serpiştirerek ağır ağır eriyen yağda kavuruyoruz. Unun tamamı bittiğinde macun kıvamında bir karışım oluyor.

Kısık ateşte sütümüzü yavaş yavaş, az miktarlarda tencereye ekliyoruz. Bütün sütü un ve yağ karışımına iyice yedirdikten sonra tencereye tuzu ilave ediyoruz. İşin bütün sırrı burada. Sütü azar azar yedirince beğendinin kıvamı tıpkı patates püresi gibi oluyor. Ne çok katı ne de çok sulu.

Tenceredeki karışıma ezdiğimiz közlenmiş patlıcanları ekliyoruz ve iyice karıştırıyoruz. Beğendimiz hazır.

Üstüne koymak için minik küpler şeklinde doğradığımız tavuk etlerini yağda bembeyaz olana kadar kavuruyoruz. Üzerine küp şeklinde doğradığımız domatesleri ve biberleri ekliyoruz. Tuzunu ve dilediğimiz baharatları ekleyerek iyice pişiriyoruz.

Servis yaparken tabağa önce beğendiden koyuyoruz, tam ortasına da tavuklarımızı yerleştiriyoruz.

Afiyet olsun!

Öneriler:
  • Patlıcan tadını tam alabilmek için tavukları fazla sebzeyle karıştırmadım ve soğan kullanmadım. Siz dilerseniz kullanabilirsiniz. 
  • Tavuk yerine kırmızı et kullanmak isterseniz az salça ile eti kavurarak kullanabilirsiniz.
  • Tavuğun butunun derisini yüzdürüp kemiğini çıkarttırarak kullanıyorum. Bu bölüm biraz yağlı olduğundan çok lezzetli oluyor. Göğüs etiyle karıştırarak da kullanabilirsiniz.
  • Beğendili kısmı hazırladıktan sonra bence üzerinde sadece sebzeler servis edilebilir. Ya da ızgara köfteler dizilebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaş

print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...